Klíčové aktivity

3. klíčová aktivita

Příprava a realizace podpůrných aktivit 1. V každém pololetí realizace projetu zorganizujeme 1 pracovní setkání učitelů CJ s učiteli odborných předmětů ze SOŠ (celkem 5×), které nám přislíbily spolupráci, odborníky z VŠ i z praxe a pracovníky úřadu práce. Přizveme i učitele dalších SOŠ, kde vyučují totožné, nebo příbuzné obory vzdělání těm našim. 2. Ve 2. roce projektu uspořádáme 1 tematickou exkurzi pro žáky a učitele do firmy v ČR, a 1 do zahraničí. V těchto firmách bude jednacím jazykem angličtina a němčina. Zaměření firem bude odpovídat našim 3 pilotním oborům vzdělání - elektrotechnika (ICT), provoz a ekonomika dopravy (logistika), strojírenství. 3. Ve 2. roce projektu připravíme 2 studentské projektové dny (1× AJ, 1× NJ). Žáci na nich předvedou prezentace, které vytvoří v průběhu výuky projektových modulů. 4. Pokud se nám nepodaří získat rodilé mluvčí jako lektory, získáme je alespoň na 1-2 hodinové konzultace týdně pro žáky i učitele. 5. Vytvoříme webové stránky projektu, kde budeme avizovat konání projektových aktivit, vyhodnocovat jejich realizaci, zveřejňovat foto/video dokumentaci, prezentovat vytvořené produkty a poskytovat prostor pro výměnu zkušeností. 6. Uspořádáme úvodní konferenci projektu. Představíme realizační tým, žáky - asistenty, zástupce spolupracujících škol a další. Pozvané hosty z řad odborníků, úřadu práce, hosp. komory apod. podrobně seznámíme s obsahem projektu, rozpočtem, výstupy a výsledky projektu. Požádáme je o připomínky a návrhy na zkvalitnění projektu. Výstup klíčové aktivity: 1. 5 pracovních setkání uč. CJ s uč. odb. předmětů ze SOŠ, odborníky z praxe, zástupci hosp. komory - zaměstnavateli a pracovníky úřadu práce. Výsledkem setkání bude, že vytvořené výukové materiály a použité formy a metody výuky odborné části CJ budou reflektovat požadavky praxe, budou pokud možno co nejautentičněji simulovat skutečné situace a úkoly, které se realizují na pozicích, ve kterých by se mohli uplatnit i naši absolventi. 2. Zorganizujeme 2× tematické exkurze pro žáky a učitele do firem v ČR a 2× do zahraničí. Výstupem bude, že se žáci a učitelé ve firmách seznámí s typickými požadavky, které firma klade na své pracovníky v oblasti uplatnění obecného i odborného CJ na pozicích, na kterých by mohli pracovat i naši absolventi. 3. Připravíme 2 studentské projektové dny. Výsledkem bude, že žáci uvidí navzájem své produkty - práce těch aktivnějších by měla probudit ty váhavé. Po ověření v rámci projektu plánujeme, že studentské projektové dny se stanou pravidelnou aktivitou školy. 4. Konzultace s rodilými mluvčími. Pokud se nám podaří získat rod. mluvčí z okolí Břeclavi (1 hodina soukromé výuky = asi 400 Kč) bude to dobře investovaná částka, protože v předchozím projektu jsme si ověřili, že český učitel CJ může být vynikající, ale v oblasti praktického použití CJ rodilého mluvčího nenahradí. 5. Výstupem budou funční a praktické webové stránky projektu. V projektu OP RLZ jsme si ověřili, že webové stránky jsou v dnešním světě, který je ovládán ICT, velmi účinným nástrojem propagace, předávání a výměny informací (www.praceveuprocne.cz). 6. Výstupem bude uskutečněná závěrečná - hodnotící konference. Hodnotící konference v našem projektu v OPRLZ měla i podle vyjádření účastníků velmi dobrou úroveň. Doufáme, že naše zkušenosti budeme moci v tomto projektu využít.